Nastavení e-shopu

Zde můžete provést základní nastavení e-shopu, jako je název e-shopu, titulek, meta tagy, favicona, cookie hláška apod.

Nastavení e-shopu

V této záložce naleznete následující nastavení e-shopu.

  • Název e-shopu - zde vyplníte název vašeho e-shopu, název se bude zobrazovat např. na vašich fakturách a ostatních dokladech.

  • Titulek e-shopu - zde vyplníte název e-shopu, který se již zobrazuje v titulku vašeho e-shopu.

    • Titulek slouží pro vyhledávače, jako název vaší stránky.

    • Slouží ale také pro zákazníky, který vyhledávají podobné produkty a zobrazí se jim ve výsledcích vyhledávaní vaše stránka a může je zaujmout, jak máte titulek zadaný. Podle toho se může rozhodnou, zda na vaši stránku klikne.

    • Titulek musí byť výstižný, pochopitelný, stručný a měl by zaujmout. (Příklad pro módu: La Mode - Vždy trendy věci)

    • Zobrazuje se také v otevřeném okně prohlížeče.

Zobrazení v otevřeném okně prohlížeče
Zobrazení titulku a popisku (meta descripiton) ve výsledcich vyhledávání
  • Meta Description - do tohoto pole vyplňte popisek, který se ve výsledcích vyhledávání zobrazí tak jako na obrázku výše. Měl by to být relevantní popis dané stránky, aby bylo zákazníkům zřejmé co daná stránka obsahuje. Délka by neměla přesáhnou 160 znaků.

  • Meta Keywords - zde můžete vyplnit klíčová slova, které charakterizují obsah webu a také, přes které by mohli zákazníci vyhledávat. Dnes již ale tenhle tag vyhledávače (Google a Seznam) neberou v potaz.

  • Favicona - zde můžete nahrát svou ikonu obchodu, která se bude zobrazovat v otevřeném okně prohlížeče.

Zobrazení favicony v okně prohlížeče
  • Apple touch icon - podobně jako favicona, používa se jako zobrazení ikony webové stránky, ale pro zařízení Apple iPhone, iPad apod. Když si třeba někdo uloží vaši stránku na svoji domovskou obrazovku, použije se právě tahle ikona. Ikona složí jako Bookmark, záložka vaší webové prezentace na ploše uvedených zařízeních.

  • Předvolený obrázek - zde můžete nahrát předvolený obrázek, který se bude zobrazovat u produktů, pokud nebudou mít nahraný žádný obrázek. Použije se jako výchozí.

OpenGraph

V této záložce naleznete nastavení sdílejícího odkazu pro Facebook. Open Graph je strukturovaný markup, díky kterému lépe vysvětlíte kontext vašeho obsahu a také získáte kontrolu nad texty, které se zobrazí při sdílení URL na sociálních sítích, jako jsou Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Google+, a v aplikacích jako např. Slack, Messenger.

  • Titulek e-shopu - zde vyplňte nadpis (titulek), který chcete aby se zobrazoval na odkazu.

  • Popis stránek - zde vyplňte jaký chcete zobrazovat popisek při náhledu odkazu pro sdílení.

  • Obrázek - zde můžete nahrát obrázek, který se má zobrazovat při náhledu odkazu pro sdílení.

  • Typ - zde můžete vybrat typ odkazu (tedy jestli sdílíte e-shop nebo web stránku, nechte zvolené "website").

Toto nastavení se použije jako defaultní pro stránky, které nemají nastavený své informace pro OpenGraph.

Robots.txt

Zde můžete upravovat soubor robots.txt.

Robots.txt je textový soubor, který je vytvoření při založení vašeho e-shopu a slouží pro indexování obsahu vašich stránek vyhledávači. Indexování znamená, že vaše stránky budu vyhledávači zaznamenané. Soubor je zde připravený a plně funkční pro indexování. Zde ho však můžete změnit, jestli potřebujete omezit indexaci určitých konkrétních stránek.

K vytvoření nebo úpravám souborů robots.txt pro svůj web můžete využít nástroj na testování souborů robots.txt. Můžete pomocí něj zkontrolovat syntaxi a chování souboru na webu.

Editací robots.txt můžete znepřístupnit indexaci e-shopu vyhledávacím robotům, proto pokud nevíte přesně co děláte, tak svěřte nastavení souboru odborníkům. Mohlo by to negativně ovlivnit vaši pozici ve vyhledávání.