Nápověda
  • Nápověda Rocketoo
  • Přihlášení do Rocketoo
  • Nástěnka
  • Objednávky
    • Objednávky
    • Daňové doklady
    • Zálohové faktury
    • Dobropisy
    • Dodací listy
    • Export
    • Transakce
  • Produkty
    • Produkty
    • Kategorie
    • Parametry
    • Příznaky
    • Akce
    • Skupiny
    • Import
    • Export
  • Zákazníci
    • Import a export zákazníků
  • Marketing
  • Média
  • Apps
  • Prodejní kanály
    • E-shop
      • Stránky
      • Menu
    • Pokladna
    • Messenger
  • Nastavení
    • Základní nastavení
      • Nastavení e-shopu
      • Kontaktní údaje
      • Měna
      • Daně
      • Množstevní jednotky
      • Chyba 404
      • Režim údržby
      • Mazání dat
      • Zabezpečení
    • Administrace
      • Správci obchodu
      • Log přihlašování
      • Nastavení editoru
      • Dvoufázové ověření
    • E-maily
      • E-mailové šablony
      • Nastavení e-mailů
    • Objednávky
      • Objednávka
      • Stavy objednávek
      • Doklady
      • Notifikace
      • Informační zpávy
    • Produkty
      • Produkty
      • Značky
      • Dodavatelé
      • Dodací lhůty
      • Záruční doby
      • Sklady
    • Kategorie
    • Doprava a platby
      • Způsoby dopravy
      • Způsoby platby
      • Země doručení
      • Nastavení doprav a plateb
    • Zákazníci
    • Vzhled
      • Šablony
      • Vlastní HTML a CSS
  • Rozšíření
    • Rozšíření
      • Správce rozšíření
      • AffilBox
      • Base.com
      • Bundle produktů
      • Comgate
      • Česká pošta
      • ČSOB platební brána
      • DHL
      • DPD
      • Dotaz k produktu
      • eCard VÚB
      • Ecomail
      • Fakturoid
      • Fio
      • Flexibee
      • Fotorecenze
      • Geis
      • GLS
      • GO balík
      • Google Analytics
      • GoPay
      • GoSMS
      • GP webpay
      • iDoklad
      • Import plateb
      • Instagram
      • Jednotková cena
      • Konverzní kódy
      • MailChimp
      • Messenger
      • Modio
      • Money S3
      • Money S4
      • Nejprodávanější
      • PayPal
      • Poptin
      • PPL
      • Prodejní argumenty – USP
      • Přesměrování
      • Přihlášení přes Google
      • Přihlášení přes Seznam
      • Raynet
      • Rocketoo Pokladna
      • Slovenská pošta
      • Srovnáme.cz
      • SmartEmailing
      • Statistiky
      • Superfaktura
      • Tabulka velikostí
      • TOPTRANS
      • Výdejní místa
      • Zaslat
      • Zásilkovna
      • Zboží.cz
      • Zopim
  • Řešení problémů
  • Často kladené dotazy
    • Jak upravit úvodní stránku?
      • Sekce na hlavní stránce
    • Jak upravit hlavní menu?
    • Jak spustit e-shop na doméně?
    • Jak správně posílat e-maily z e-shopu?
Powered by GitBook
On this page
  • Nastavení SPF záznamu
  • Co je to SPF záznam
  • Jak nastavit SPF záznam?
  • Nastavení SMTP
  • Nastavení pro Email Profi
  • Nastaveni pro Gmail

Was this helpful?

  1. Často kladené dotazy

Jak správně posílat e-maily z e-shopu?

Zasílání transakčních e-mailu z e-shopu prostřednictví vaší e-mailové adresy.

Pro správné posílání e-mailů z vašeho e-shopu je důležité zajistit, aby byly v pořádku doručeny do schránky příjemce a nekončily v jeho spamové složce. K tomu je nutné správně nastavit odesílání e-mailů z vašeho e-shopu.

Existují dvě hlavní metody, jak toho dosáhnout. První způsob je nastavení SPF záznamu (Sender Policy Framework), což je záznam v DNS záznamech vaší domény, který specifikuje, jaké servery mohou odesílat e-maily v jejím jménu. Pokud nastavíte SPF záznam správně, zvýšíte tak šanci na doručení vašich e-mailů přímo do doručovací schránky příjemce.

Druhou možností je propojení vašeho e-shopu s vaším SMTP serverem. SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) je standardní protokol pro odesílání e-mailů v počítačových sítích. Pokud váš e-shop odesílá e-maily přes váš SMTP server, můžete být jistí, že budou doručeny přímo od vás a že nebudou označeny jako SPAM.

Nastavení SPF záznamu

Co je to SPF záznam

SPF záznam je jeden z mechanismů pro ověřování identity odesílatele e-mailu. Je to záznam v DNS záznamech domény, který specifikuje, které servery mohou odesílat e-maily v jejím jménu. SPF záznam obsahuje seznam IP adres serverů, ze kterých jsou povoleny odesílání e-mailů pro danou doménu. Pokud se nějaký e-mail pokouší odeslat z jiného serveru, než je uveden v SPF záznamu, může být označen jako podezřelý a může být blokován nebo označen jako SPAM.

SPF záznam umožňuje ověřit, že e-mail opravdu pochází od správného odesílatele, a tím minimalizuje riziko šíření SPAMU nebo podvodných e-mailů. SPF záznam se tedy používá k ochraně proti falešnému odesílání e-mailů a zlepšení doručitelnosti e-mailů do doručovací schránky příjemce.

Jak nastavit SPF záznam?

Při nastavování SPF záznamu je důležité být opatrný a správně ho nastavit, aby byla minimalizována pravděpodobnost, že legitimní e-maily budou nesprávně označeny jako SPAM.

Již mám jiné SPF záznamy

  1. Vstupte do administrace vaši domény.

  2. Vstupte do nastavení DNS záznamů.

  3. V DNS u své domény klikněte na upravit TXT záznam s obsahem již uloženého SPF a jeho obsah doplňte o následující řetězec: include:spf.active24.com Pokud tedy váš záznam vypadal takto: v=spf1 include:spf.seznam.cz ip4:11.22.33.44 ~all

    Tak nově bude vypadat následovně: v=spf1 include:spf.seznam.cz include:spf.active24.com ip4:11.22.33.44 ~all

Nemám žádný SPF záznam

Pokud nemáte zatím žádné nastavené SPF záznamy v DNS u své domény, pak bude zapotřebí přidat nový TXT záznam formátu SPF do DNS u vaší domény. SPF se musí nastavit jako DNS TXT záznam u domény, ze které budete chtít, aby e-maily odcházely.

Nastavení SMTP

SMTP znamená Simple Mail Transfer Protocol a je to standardní internetový protokol pro přenos emailů mezi počítači. SMTP se používá pro odesílání emailů od uživatele nebo emailového klienta na emailový server a pro přenos emailu mezi emailovými servery. SMTP zajišťuje spolehlivý přenos emailu a umožňuje různým emailovým klientům a serverům vzájemně komunikovat při odesílání a příjmu emailů.

Přejděte do své administrace Rocketoo do části Nastavení / Nastavení e-mailů. Zde zvolte volbu Vlastní SMTP. Následně bude potřeba vyplnit údaje pro připojení na váš SMTP server.

Nastavení pro Email Profi

Pokud používáte Email Profi od Seznam.cz, tak nastavte následující údaje:

SMTP adresa: smtp.seznam.cz SMTP port: 465 SMTP šifrovací protokol: SSL Vyžadována SMTP autorizace: ano Uživatelské jméno: váš e-mail pro přístup ke schránce Heslo: vaše heslo ke schránce

Nastaveni pro Gmail

Pokud používáte Gmail od Google, tak nastavte následující údaje:

SMTP adresa: smtp.gmail.com SMTP port: 465 SMTP šifrovací protokol: SSL Vyžadována SMTP autorizace: ano Uživatelské jméno: uživatelské jméno, kterým se hlásíte do Gmailu Heslo: vaše heslo do Gmailu, pokud nemáte zapnuté dvoufázové ověření

Heslo při dvoufázovém ověření

Pokud jste aktivovali funkci dvoufázového ověřování ve svém účtu Gmail, nemůžete se přihlásit pouze s vaším heslem. V takovém případě budete potřebovat vygenerovat heslo aplikace, abyste ho mohli používat pro přihlašování v Rocketoo.

Zde si ve spodní části stránky v rozbalovacím menu Vyberte aplikaci zvolte volbu Pošta.

V dalším rozbalovacím menu Vyberte zařízení zvolte volbu Jiné (vlastní název) a v dalším kroku zadejte název např. E-shop a potvrďte.

Vygenerované heslo si zkopírujte do schránky a vložte do Rocketoo. Pokud budete heslo přepisovat, tak jej zadejte bez mezer.

PreviousJak spustit e-shop na doméně?

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Pokud byste přidali SPF pouze pro naše servery, ovlivnilo by to negativně rozesílání emailů z jiných serverů. Proto je nutné informovat se u svých poskytovatelů emailových služeb, které SPF záznamy je třeba pro jejich servery přidat. Až budete mít tyto informace k dispozici, postupujte podle kroku .

Přihlaste se do svého Gmail účtu a přejděte na stránku Hesla aplikací ().

https://myaccount.google.com/apppasswords
Nápověda Google
Již mám jiné SPF záznamy